7. tammikuuta 2015

Paratiisisaarilla

Väsyneen matkaajan terkut, moi! Päätin olla reipas vielä illalla ja käydä läpi päivän kuvat. Aamu kului leppoisasti altaalla lukien, mutta puolenpäivän jälkeen suuntasimme taas retkelle ja lähdimme kohti seitsemää eri saarta. Kyseessä oli siis ns. "Island hopping tour", jossa kierretään lähiseudun saaria joko niillä kävellen tai vieressä snorklaillen. Aikaa oli yhteensä noin seitsemisen tuntia, joten aika haipakkaa piti yllä. Meillä oli kuitenkin tosi mukava päivä ja pääsin tekemään monia unohtumattomia asioita.

Allaolevassa kuvassa näkyy "Chicken Island", jonka nimi on selkeästi tullut sen ulkomuodosta. Hassua ajatella miten tuommoisetkin muotoutuvat ihan itsekseen luonnon mukana. Sen allaolevat kuvat taas ovat toisen saaren luolasta, jossa oli jotain aika perinkummallista. Jokainen voi itse katsella ja päätellä mitä on kyseessä, mutta ajatuksena taisi olla ihmisten hedelmällisyyden takaaminen. Oh well..

Tänään sattui ensimmäistä kertaa hieman huonompi sää päiväksi. Jo retken alussa alkoi ukkostaa ja sataa, joten muutamat saaret meni sitten hieman puolivaloilla. Vesi oli kuitenkin tosi lämmintä, joten siellä oli oikeastaan lämpimämpää kuin veneessä istuskellessa. Heikohko keli verotti ehkä hieman päivän fiilistä, mutta loppujen lopuksi se ei haitannut kuitenkaan edes paljoa. Uidessa sitä kastuu kuitenkin!

Thaimaa on kyllä moninpaikoin ihan satumainen paikka. Varsinkin sen saariston maisemat on jotain niin hienoa, ettei ihan voi ymmärtääkään. Turkoosia vettä, lähes valkoista hiekkaa ja pehmeä merituuli on aika vastustamaton yhdistelmä. Turistiretkien huonona puolena on usein liian täyteet ahdetut saaret ja sitä haaveilee kaikkien ihmisten siirtämisestä muualle. Päivän edetessä pääsimme kuitenkin muutamille saarille (Tup, Poda), joissa oli melko rauhallista ja pääsi paratiisisaarien tunnelmaan. Meillä on edessä vielä pohdinta siitä lähdemmekö käymään suosituilla Phi Phin saarilla, mutta tällä hetkellä jokainen reissukaveri alkaa olla jo sen kannalla, ettei sitä enää jaksa lähteä välttämättä. Yhtenä ajatuksena olisi kuitenkin vuokrata oma yksityisvene päiväksi ja siirtyä sillä saarten rauhallisemmalle puolelle. Tämä on luonnollisesti kalliimpaa ja voi olla, että se jää meiltä tekemättä.

Illan hämärtyessä istahdettiin Poda-saarelle syömään thaimaalaista illallista ja katselemaan tulishowta. Vielä ennen hotelliinpaluuta vene pysäytettiin keskelle merta jonkun saarekkeen viereen ja saimme mahdollisuuden hypätä veteen lähes pilkkopimeässä. Olin rohkea ja hyppäsin muutaman metrin korkeudesta veneen katolta. :) Se oli niiiin hauskaa ja olin ylpeä, että menin veteen pimeälläkin. Tiettyjen fobioiden vuoksi en ole avomeren ystävä ja varsinkin pimeässä se tuntuu vielä ikävämmältä. Nyt olin joka tapauksessa aika reipas tapaus sillä hyppäsin muiden mukana lämpimien aaltojen vietäviksi ja nautin hetkestä.

Nyt on aika mennä kuitenkin jo nukkumaan, jotta jaksaa aamulla heräillä uuteen päivään. Hyvää yötä tai vaihtoehtoisesti huomenta Thaimaasta!

Kuvista kiitos osittain myös siskolle :)

1. Vastaukset
    1. Jep niin olikin! Mutta päivänviettoon sopii "palveluiltaan" monipuolisempi Phra Nang ehkä paremmin :) Tietty jos on omat eväät mukana niin onhan Tup idyllisempi.

Jätähän viestiä käynnistäsi :)