12. helmikuuta 2013

Upper Crust

Olen löytänyt täältä ihan lempparipaikan, mistä saa nopeasti mukaan syötävää. Kyseessä on rautatieasemalla oleva Upper Crust- kahvila, jossa kaikki tähän mennessä maistavani eväät ovat olleet yllättävän herkullisia. Nyt jo pariin otteeseen olen valinnut brie-salami -patongin, joka on todella täyttävää ja maukasta. Sen jälkeen nälkä on poissa ja olenkin näitä napannut välillä mukaan juuri ennen kotimatkaa. Asemalta kun kestää vielä reilu tunti kotia niin siinä ehtii aikamoinen nälkä yllättämään. Patongin kaveriksi nappaan aina Café Latten, joka on yksi parhaista mitä olen juonut. Se maistuu jotenkin vähän makealle (ilman mitään makeutusta) ja on vaan niin hyvää.

 Nämä kuvat ovat näkyneetkin täällä jo aiemmin, mutta enpä ole uudempiakaan napannut vielä :)

Tuoreita hedelmiä + latte

Eilen kun tulin pitkän päivän jälkeen kotiin, pohdin taas asemalla mitä sitä nappaisi mukaan. Olin aamulla ollut salilla ja sen jälkeen koululla lukemassa puoli viiteen, joten vaikka olin päivän aikana syönyt ihan ok niin selkeästi tarvitsin lisää energiaa siinä viiden maissa. Tiesin olevani kotona vasta puoli seitsemän, joten menin vilkuilemaan Upper Crustiin jotain herkkua. Löysin sieltä kätevän evään, nimittäin purkin jossa oli ilmeisesti turkkilaista jogurttia päällystettynä vadelmilla ja jonka pohjalla oli hunajaa. Se oli niiiiiin hyvää ja melko täyttävääkin kokonsa puolesta! Just sopiva snack ennen kuin kotona sitten tein vielä jauhelikastiketta pastalla.

Ainut miinus, jos semmoisia täytyy keksiä, on paikan hintataso. Se ei sinänsä ole kovin opiskelijaystävällinen vaikka ei ne hinnat ihan pilvissäkään ole. Latesta olen maksanut jotain 3,5 euron luokkaa ja patongista päälle 7 euroa. Jogurttiherkku taisi maksaa myös siinä 3,5 euron paikkeilla. Tulisihan se kalliiksi joka päivä ostella, mutta max. pari kertaa viikossa on mielestäni ihan ok :) Jotain evästähän sitä pitää kuitenkin syödä!

Onkohan näitä kahviloita jossain muuallakin? Suosittelen käymään jos eteen sattuu. :)

6 kommenttia:

  1. No huh mitkä hinnat! Mut hyvä että syöt :) Mun tosin pitäis ehkä pistää sulle taas jotain reseptiä jakoon, jottei elämä menis ihan jauhenlihakastikkeeksi ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tänään otin eväät mukaan, mutta maksaahan se kaupassakin käynti ;) Heh eilen tein täällä ekaa kertaa jauhelihakastiketta, että eipäs kettuilla. Kuitenkin reseptit ovat tervetulleita! Muista sitten uunittomat versiot.

      Poista
  2. Mikä vika on jauhelihakastikkeessa?! Toi hedelmäsalaatti näyttää herkulta. P.S olen muuten kommentoinut ahkeraan sun blogia, mutta tajusin juuri ettei ne ole menneet perille kun olen käyttänyt Safaria... Blaah. No yhteenvetona kaikista niistä on että Hyvin sä vedät ;)

    Jonna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä, mä en ole tosissaan saanut niitä kommentteja perille!! :/ Onpa tylsää.. Miten Safari liittyy siihen? Pepi voisi vastata tähän jauhelihakastike -keskusteluun, mä en meinaan tiedä. :D Pitäisikö sen tilalla olla vai joku kasvisruoka heh?

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Voisi muuten olla, huomasin just että kännykkäkin käyttää ilmeisesti Safaria!

      Poista

Jätähän viestiä käynnistäsi :)